Sökningen fann 4 träffar

av Jimmy85
10 apr 2012 15:48
Kategori: Rigg
Tråd: Bytte mastsko
Svar: 5
Visningar: 10141

Re: Bytte mastsko

Lättast är nog att köpa ny fot som du säger. Svetsning i gjutna material har jag dåliga erfarenheter av. Godset brukar inte vara tillräckligt rent för att svetsas. Svårt att få svetsen att fästa bra o de brukar se förjäkligt ut. Viktigt att det är rent vid svetsning framför allt i alu.
av Jimmy85
10 apr 2012 09:24
Kategori: Allmänt
Tråd: Köpa if26
Svar: 4
Visningar: 12133

Re: Köpa if26

Jo de skulle ju funka. Men hade tänkt typ en bänk med lådor o allt som man kan dra ut på skena eller liknande. Sen haft spritkök och en liten diskho uppe på sen lådor en bit ner. Fast det är sånt man får pyssla med på vintern när man inte är ute och seglar. Finns säkert fler finurliga lösningar. Sen ...
av Jimmy85
10 apr 2012 09:00

Re: Köpa if26

Tack för svart :mrgreen: Det låter ju bra,jag är bara 175cm så behöver inte mer än böja på nacken lite. Tycker lösningarna i ruffen ser bättre ut på if26 och linjerna på skrovet. Oftast blir det bara 2 pers men kanske 4 nån helg då och då om man ska till nån kobbe. Maxin är ju en helt ok båt annars m ...
av Jimmy85
10 apr 2012 01:49

Köpa if26

Hej,Är ny här. Heter jimmy och är 27år gammal.Äger idag en maxi 68 med min bror, men vill ha en egen båt som seglar bra och är kursstabil. Har sökt igenom blocket regelbundet och fallit för if26. Älskarformen och linjerna på båten. Hört att en del tycker den är lite trång innuti. Så tänkte höra vad m ...